1-2:ans veckobrev v.43

Arbetsron i klassen har varit lite bättre denna vecka. Jag tror att alla är i behov av lovet som kommer nästa vecka. Sedan tar vi nya tag när eleverna fått ladda batterierna lite.

Siri kommer att få åka hem till Elias W idag och hon kommer att stanna där även över lovet.

På svenskan så fortsätter eleverna arbeta med sina arbetsscheman. Denna vecka har alla gjort ett bra arbete med detta. 2:orna har arbetat med berättelser och särskrivning med Jannice. De har även fått en ny bok av Joanna som de ska ha i läsläxa.

2-3 har nu avslutat sitt arbete med kristendom genom att de fick lyssna på berättelsen om när Jesus korsfästes och rita en bild som handlade om det. Eleverna har varit väldigt intresserade och nyfikna under detta arbetsområde. Efter höstlovet kommer vi att arbeta vidare med judendom, islam och lite hinduism och buddhism. Detta arbete kommer att vara lite mer ”teoretiskt” med läsning av texter och svara på frågor.

På matten denna vecka har vi fortsatt arbetet med klockan. Eleverna har fått tillverka egna klockor av papptallrikar där de själva kan ställa klockan.

1:orna har läsläxa till 9/11, 2:orna har till 8/11. 2:orna fortsätter med sin simskola även efter lovet.

Hoppas att alla får ett bra höstlov så ses vi igen på måndag v.45!