Veckobrev klass 3, v 42

Denna veckan har hösten verkligen kommit! Det har regnat en hel del och eleverna behöver ha regnkläder på skolan. Kolla gärna så att ert barn har det här!

Vi har avslutat vårt arbete med ”Vårt samhälle” och elevernas städer finns utställda i korridoren. Kom gärna och titta på dem!

Vi har börjat med arbetsområdet ”Världen” och kollat in vilket centralt innehåll vi ska jobba med och vad det faktiskt är vi ska lära oss.

image

På matten tillsammans med Lotta spelade vi bland annat ”Ettan” som är ett spel som tränar sannolikhetstänket. Eleverna är mycket motiverade och engagerade! Fråga gärna om de kan förklara spelet så kan ni spela det hemma.

Några elever har gjort symmetribilder. De fick inga instruktioner av mig utan fick titta på en film som förklarade och visade vad de skulle göra. Jag svarade inte på några frågor utan de fick titta och tänka själva, vilket kan vara en utmaning. Bilderna blev jättefina!

image

Nästa vecka är sista veckan innan höstlovet! Tror att alla tycker att det ska bli skönt med lite lov!