1-2:ans veckobrev v.42

Det har varit väldigt regnigt denna vecka och det är viktigt att alla har bra med kläder med sig så att de varken blir kalla eller blöta. Vi fortsätter vårt arbete med arbetsro. Vi pratar, tränar och utvärderar hela tiden detta.

I helgen kommer Siri att få vara hemma hos Tilda och hennes familj.

I måndags tittade 1:orna på en film om hur viktigt det är att sköta sin hygien, både genom att duscha och att borsta sina tänder. Detta ingår i ämnet idrott och hälsa. De gjorde detta tillsammans med F-klassen och fick många bra diskussioner om hur viktigt det är att vara fräsch.

Nu när 2:orna är på simskola så har 1:orna musik helt själva. I tisdags fick de testa att spela gitarr. De fick även lära sig om gitarrens delar och hur ljudet kommer fram ur gitarren.

Nästa vecka har 2:orna ingen läsläxa för att de har läst ut sin bok och kommer att börja på en ny direkt efter lovet. 1:orna har läsläxa som vanligt. Matteläxan ska lämnas in på måndag.

2:orna har simskola måndag och tisdag. Det har kommit frågor om det går att torka kläderna i torkskåpet. Vi tycker att det är okej att eleverna på eget ansvar hänger in sina badkläder i torkskåpet.

Hoppas att alla får en riktigt bra helg!