1-2:ans veckobrev v.41

Eleverna har varit ganska pratiga denna veckan. Vi har pratat om hur vi förväntar oss att de ska vara i klassrummet. Tillsammans kom vi fram till att vi testar en annan möblering i klassrummet. Vi resonerade tillsammans om vart alla skulle sitta. Prata gärna med era barn om detta hemma och hör hur de resonerade.

Nova blev jätteglad över att Siri ska få spendera helgen med henne.

Eleverna har börjat arbeta med klockan både på matten och på engelskan. Träna gärna klockan med era barn hemma!

På so:n tillsammans med treorna har de fortsatt arbeta med kristendom. De har pratat om berättelsen ”Den fantastiska picknicken”. Sedan har de spelat den som teater.

Nästa vecka är det läsläxa som vanligt och idrott på onsdag.

Måndagar och tisdagar från och med nästa vecka fram till v. 48 kommer 2:orna att åka på simskolan. Glöm inte att ta med badkläder på måndag!

Ha en trevlig helg!