1-2:ans veckobrev v.40

Denna veckan har flugit förbi fort och vi har haft fint men blåsigt höstväder. Jag, Sofie, var borta i torsdags och då kom rektorn och hade klassen på morgonen.

Jag vill att ni föräldrar hjälper era barn genom att påminna om att skriva sitt snyggaste och att använda stor bokstav och punkt när de skriver i boken om Siri. Siri kommer att få spendera helgen tillsammans med Zack.

På bilden har eleverna målat fina höstbilder och även varit ute och samlat löv till dessa bilder. De har tränat på att måla bilder med enpunktsperspektiv.

På matten har de bland annat fortsatt att arbeta med cirkeldiagram. De gör även 2 minutersträning där de tränar på att bli snabbare på huvudräkning med enkla tal.

Jag vill påminna om att det är viktigt att ni kollar i kontakboken varje dag då vi ibland även skriver meddelande till er. Be era barn att själva visa er boken.

Till nästa vecka är det bara läsläxa som gäller för båda klasserna. De kommer inte att få matteläxa varje vecka utan det kommer att bli ungefär varannan vecka.

Trevlig Helg!