F-klassen veckobrev v:40

Nu har hösten kommit på allvar. Det är både kallare och blåsigare än förra veckan. Eleverna är duktiga på att klä på sig så att de varken blir för varma eller fryser.

Veckans bokstav har varit R och vi har gjort R utav ris och superfina rävar utav höstlöv. Som bokstavssaker fanns det bl.a. en räv, ett rör, ris, rönnbär och ringar. Kluriga gåtor ställdes också. Nästa veckas bokstav är L. Glöm inte bokstavssak till torsdag.

Som veckans matteuppgift så har vi fortsatt med det hemliga halsbandet. Nu har eleverna fått två andra elevers halsband att pärla på. När jag tittar på deras halsband så verkar det som att de är rätt pärlande. Nästa vecka ska vi göra halsbanden färdiga.

Som rörelseaktivitet denna vecka har jag satt upp lappar i klassrummet med en siffra samt en aktivitet på tex hoppa så högt du kan, gå på knäna. Eleverna delas in två och två och slår en tärning, går till lappen med rätt siffra på och gör rörelsen. Det blir en härlig aktivitet med mycket rörelse och härliga skratt.

Några elever har med sig riskakor istället för frukt till vår högläsningsstund. Detta är tyvärr inte okej eftersom det finns spår utav tex sesamfrö i riskakor och det får inte vi ha på skolan pga allergi.

Nästa vecka har Johan semester så Stoffe och Joanna vikarierar för honom.

Trevlig helg!! ???