Klass 3, veckobrev v 34

Första veckan har redan gått och vi börjar bli lite varma i kläderna. Denna vecka har vi inte haft vanliga lektioner utan lagt mycket tid på att fixa olika saker, samtala om hur vi ska ha det i klassrummet samt till sociala aktiviteter.

Eftersom eleverna nu går i klass tre kommer de att få ta lite mer ansvar i skolan. Detta har vi tränat på under veckan genom att de fått veta vilka uppgifter de ska utföra men själva fått välja när de ska göra vad. De har heller inte behövt bli färdig med en uppgift innan de börjat med en ny vilket jag märkt att flera tyckt varit skönt.

I tisdags eftermiddag jobbade hela skolan tillsammans med att göra självporträtt som vi hängt upp i kapprummen.

Detta år kommer vi att ha Grej of the day några gånger per vecka. Denna vecka har de fått höra om OS och om Leonardo da Vinci. Fråga gärna dem vad de vet!

Idag hade vi lite antika OS-tävlingar. Eleverna fick anmäla sig till de tävlingar som de ville delta i. De tävlade i diskus, spjut, längdhopp, brottning och sprint.

Lite info inför kommande veckor;

• Glöm inte att ta med sommarlovsböckerna nästa vecka
  • Den 8 september är det fotografering
  • Den 14 september är det Skoljoggen