1-2 veckobrev v.34

Denna vecka har gått rasande fort och första veckan är redan avklarad. Vi har hunnit med att leka och ha roligt tillsammans samtidigt som vi hunnit med en del arbete.

Det har varit mycket skapande denna vecka med mycket fix med namnskyltar och bokmärken.

Eleverna har fått skriva och rita om sitt sommarlov. De fick skriva om det tråkigaste, mest spännande, blötaste, kallaste, varmaste och knasigaste som de gjort under lovet. Många tyckte att det var svårt att man inte fick skriva om det roligaste så de fick tänka till ordentligt för att komma på nåt annat.

Vi avslutade veckan med att alla fick skriva i sin tankebok om hur den första veckan har varit.

1:orna har fått sin första läsläxa och den kommer alltid att vara till på onsdagen. Jag vill att de läser många gånger så de känner sig säkra på texten. Jag lyssnar sedan på dem i skolan.

2:orna kommer att få sin läsläxa nästa vecka.

Ha en trevlig helg!