F-1 veckobrev vecka:4

Nu har all snö försvunnit och skolgården har förvandlats till en blöt och geggig sörja. Det går åt mycket extrakläder nu så titta igenom och fyll på era barns extrakläderslådor. I onsdags hade vi en superhärlig förmiddag i ishallen. Annika har lagt ut många fina bilder på bloggen glöm inte att titta på dem. Johan och jag klurar på att försöka att åka skridskor en gång till denna termin, men jag återkommer med det.

Veckan har känts väldigt kort med både skridskoåkning och studiedag, men lite annat har vi hunnit med. Veckans bokstav var U och eleverna har gjort fina U utav ugglor. Nästa veckas bokstav är H. Glöm inte bokstavssak till torsdag. På bilden i måndags så målade vi på fönsterna med vattenfärg, vatten och tvål. Kom gärna in i klassrummet och kika även lite extra på fönsterna i kapprummet.

På veckans lektion i No har vi börjat med att prata om sortering utav våra sopor som vi får i hemmet samt hur vi ska återvinna dem. Eleverna delades in i tre grupper och fick sortera bilder på olika sopor rätt. De tyckte att det var svårt att sortera batteri och elektronik under rätt rubrik. Vi jobbar vidare med detta nästa vecka.

På dagens mattelektion spelade eleverna ett mattespel där de skulle kasta två tärningar,sedan addera och måla summan i en stapel på spelet. Här pratar vi om hur viktigt det är att tänka ”störst först” , be gärna era barn förklara vad ” störst först” är för något.

På tisdag nästa vecka får vi besök utav Klara som är lärare i F-klassen på Diö skola. Det ser vi fram emot.

Ha en trevlig helg!!