1:ans veckobrev v.21

Stort tack till föräldraföreningen för en trevlig trivselkväll och för bidraget till skolan. Det var kul att se att så många föräldrar och elever kom för att se allt vi hunnit att arbeta med under läsåret.

I matte har vi arbetat klart med kapitlet som handlar om ordningstal och lägesord. Det är flera som har svårt för höger och vänster så det får ni gärna träna lite extra hemma. Idag har vi även hunnit med att börja ett nytt kapitel som handlar om talen upp till 100. Vi tränade på att hoppa 10-skutt upp till 100.

I vårt tema om Biet arbetade vi denna vecka med biets livscykel. De fick först se bilder av biets liv i de olika stadierna sedan fick de själva göra en liten bok om detta. Senare fick de även skriva en beskrivande text om livscykeln vilket de gjorde mycket bra. Vad duktiga alla har blivit på att skriva.

I tankeboken fick de skriva en utvärdering om vårt svenskamaterial Läsresan. De fick skriva vad de tyckt om det, vad som varit kul och mindre kul. Jag ville se hur de tyckt att det varit att arbeta med Läsresan inför att jag ska välja läromedel till nästa läsår. De flesta har tyckt om många delar och de var ganska överens om vilka delar som varit mindre kul.

v.22

Mån: