Påsklov

Tiden bara flyger förbi och nu är även påsklovet slut. Det har varit en härlig vecka som gett oss bra väder för en del uteaktiviteter.

Vi har varit vid Bokliden för att spela fotboll och leka på lekplatsen, och i Lilla skogen som ligger vid skolan för att utforska och bygga koja. Igår var det cykeldag så de flesta hade med sig antingen en cykel eller inlines. Det var väldigt roligt och den största delen av dagen spenderade barnen tillsammans ute med sina saker på hjul.

Utöver alla uteaktiviteter har några pysslat, bland annat fina figurer av strumpor. Igår fixade vi eget mellanmål, det blev pizzabullar och ett par barn hjälpte till att skala och skära grönsaker och frukt. De var väldigt glada över mellanmålet så det får vi göra en annan gång igen.
Idag har vi målat ägg och haft äggrullartävling på förmiddagen, och på eftermiddagen var barnen inbjudna till förskolan för att kolla på Hitta Nemo.

Nu önskar vi er alla en trevlig helg och en glad påsk!