1:ans veckobrev v.50

Denna vecka har det varit väldigt hög frånvaro och det har varit svårt att arbeta med något nytt då alldeles för många hade missat det. Därför har vi mest arbetat klart med saker som eleverna haft i sina lådor. En del har fått extra mycket hjälp med matte till exempel. Vi har pysslat och även målat en gran och en snögubbe med filmjölk på våra fönster.

Det var ett litet, tappert men mycket vackert luciatåg eleverna höll för oss i tisdags.

Igår hade nissarna lämnat ett nytt brev där de bad oss om hjälp. De hade tappat bort sina luvor någonstans i våra klassrum. Eleverna klarade som tur var av att hitta luvorna. Sedan blev vi sugna på att lära oss mer om tomten så vi tittade på en film och sedan skrev de 2 och 2 om tomten.

Så härligt med all snö som kom i torsdags! Vi passade på att ha lek i snön som rastaktivitet, en del gjorde snöänglar och målade med vattenfärg i snön.

Läsläxan och matteläxan tar nu jullov. En del elever har önskat att få ta med en bok hem från biblioteket över julen och de får de hem nästa vecka. Viktigt är att komma ihåg att lämna tillbaka dem i januari.

v.51

Mån: Julpyssel

Tis:

Ons: Skolan slutar 9.50 och bussarna går hem 10.00.

Ha en fin helg!

Sofie, Johan och Jannice