Fritids v 43

I måndags uppmärksammade vi FN-dagen och visade en film som hette ”Om hela världen var en by”. Det var en liten skara som ville titta på den, men betyget blev väldigt högt (100% och 99 % av bra, som de uttryckte det).

På tisdagen kunde man pyssla ett spöke inför Halloween. Det var många barn som ville göra detta och alla kämpade på riktigt bra, trots att det var lite svårt att vecka silkespappret.

I onsdags hade vi avslutning på vårt drama-projekt. Nu har Ingela från Kulturskolan varit hos oss fyra onsdagar och vi har fått många roliga dramaövningar att jobba vidare med. Den här gången fick de spela lite mer teater, samt skriva dikter på ett låtsasspråk som kallades Gibbrish. Barnen har verkligen varit duktiga och modiga! Titta gärna på Kulturskolans instagram.

Igår fick barnen göra en känslomask. De hade två olika sidor med två olika känslor. Barnen kom fram till att alla känslor behövs, men att det känns bäst när man är lycklig och glad.

Idag har vi bakat scones till mellanmål. Vi fick samtidigt träna lite matte eftersom receptet behövde dubblas. Det var också lite klurigt med de olika måtten, tex dl och msk. Men väldigt goda blev de iallafall!!

Det finns nu ett TEMPORÄRT SCHEMA FÖR JULLOVET att fylla i.

Vi skulle även vilja att ni skickar ett sms när ni gör schemaändringar samma dag. Ibland ligger nämligen ist nere och då hinner vi inte alltid se era ändringar under skoldagen.

Nu laddar vi för ett roligt höstlov för de som ska vara här (glöm inte att meddela om barnen får ändrade tider eller blir lediga) och önskar er andra en fin ledighet!!

// Personalen på fritids