2:ans veckobrev v 43

Det har varit jättetrevlig att träffa er alla under utvecklingssamtalen. Stort tack.

Veckans grej handlade passande nog om FN, eftersom det var FN-dagen i måndags.

Denna vecka har vi jobbat klar med blockmodellen. Till elevernas förtjusning hann vi också starta upp nästa område som kommer handla om multiplikation.

På SO:n har vi pratat vidare om att flytta. Vi kollade på en film om en tjej som flytt från Ukraina. Vi har funderat mer på vad som är viktigt i ett hem och att hem kan se olika ut. Som avslutning fick eleverna skriva en text med deras tankar om att flytta.

Eleverna var superduktiga på att presentera sitt gosedjur på engelska.

I veckan har vi också skrivit klart berättelserna om handlade om en nyckel. Vi har gått igenom våra texter först enskilt för att se så alla delar finns med och även stor bokstav och punkt. Sen har också en kompis fått läsa och ge respons så man kan utveckla sin text ytterligare. De som ville fick också läsa upp sina texter.

På tisdagen är det dags för klassfoto.

Vecka 44 Höstlov

Måndag: Veckans grej – dödens arena.

Tisdag: Klassfoto

Onsdag:

Torsdag: Idrott inne (ombyte och handduk)

Fredag: Läsläxa – kom ihåg boken och läskortet.

Hoppas att alla får ett riktigt härligt lov.

//Betty & Maria