1:ans veckobrev v.42

I början av veckan startade vi upp ett nytt kapitel i matteboken som handlar om former och mönster. Det var ett lätt kapitel för eleverna då de arbetat med Tesan om detta. En del har svårt för att komma ihåg orden cirkel, triangel, rektangel och kvadrat. De har beskrivit formerna, sorterat dem på olika sätt, lagt och beskrivit ett mönster.

Vi har börjat ett litet temaarbete om FN. Vi tittade på en kort film som bland annat handlade om hur FN kom till, vad de jobbar med och vad deras logga står för.  Det var en lite svår film men eleverna imponerar genom att visa att de förstår och kommer ihåg vad som sagts. Vi skrev det vi hade lärt oss på tavlan och sedan fick de skriva kort om just FN. Senare i veckan fick de skriva om vad duvan och olivkvisten står för. På måndag kommer vi att göra lite olika aktiviteter för att uppmärksamma FN-dagen.

Nästan alla par har blivit klara med sin bilduppgift från förra veckan där det gällde att samarbeta med varandra. De blev väldigt fina!

I torsdags på rastaktiviteten lekte vi Cowboys och vildhästar. En rolig tagenlek som är uppskattad av i stort sett alla.

v.43

Mån: fotografering (enskilda foton)

Tis: idrott

Ons: