Fritids v39

I måndags kunde man spela bandy. Det var många som ville spela men i olika omgångar, så aktiviteten varade i nästan 2 timmar med olika elever.

På tisdagen hade vi planerat springtävling, men på grund av vädret fick vi tyvärr avstyra det, och hade lite göra färdigt i fritidslådorna istället.

Denna veckan kunde man spela Wii sports, vilket också varit efterfrågat av barnen. Vi gjorde en lista på vilka som ville spela, och den blev lång. Det spelades både bowling, boxning, tennis och golf, enskilt och i par.
Ur läroplan: Ta utgångspunkt i elevernas intressen, och erbjuda en meningsfull fritid.

Igår var det några som gick till Lilla skogen. Den största aktiviteten var att bygga kojor.

Idag har vi haft straffturnering, vilket barnen tyckte var roligt, speciellt eftersom vi inte gör det så ofta.
Ur läroplan: Ge eleverna möjlighet att uppleva rörelseglädje.

Nu ligger det ett temporärt schema för höstlovet i IST. Tänk på att ni måste lägga tiderna i det temporära och inte i det vanliga schemat, för annars blir det inte rätt i systemet.

Trevlig helg, önskar vi på fritids!