F-klassens veckobrev v34

Denna vecka har vi fortsatt att förbereda för ett bra läsår. I tisdags så fick eleverna skriva sina initialer med blyertspennan på ett stort dubbelvikt papper. Vi skrev bokstäverna ganska tjocka så att vi kunde färglägga dem med tuschpennor. Vi hade gjort hål runt tre sidor på papperna så eleverna fick sy ihop dem med ett tjockare garn. Vi kommer att använda mapparna att samla bilduppgifter i under läsåret. Vi har även hunnit med att göra hemliga födelsedagsarmband som eleverna ska få när de fyller år.

På veckans mattepass har vi jobbat med ett mattematerial som heter Matilda och Filurerna. Varje område som vi ska gå igenom börjar med en kort film om arbetsområdet. Efter filmen jobbar vi med olika arbetsuppgifter, både praktiska och på arbetsblad. Veckans uppgifter handlade om lika – olika, störst – minst och sortering.  Nästa vecka fortsätter vi med detta. Vi har även hunnit med att spela spelet tjuv där vi tränar på tärningsbilden, antalsprincipen, tal och turtagning.

På veckans svenska pass har vi tittat på livet i bokstavslandet och tränat på lätta och svåra rim. Vi kommer att träna vidare på detta nästa vecka.

På musiken med Jannice har vi bl.a. sjungit Gubben Pettersson och jag vill ha munkar.

I tisdags åkte vi på idrott i gymnastikhallen i Diö. Vi lekte skala banan, evighetssvanstagen och linjetagen. Efter lektionen duschade alla länge eftersom vi var supersvettiga.

I dag på bildlektionen gjorde vi drakar. Vi tränade vår finmotorik och på att följa en instruktion.

Varje dag har vi rörelsepauser mellan arbetspassen. Denna vecka har vi sprungit popcornrundan och ett rörelsepass som är som att man var med i ett tv-spel.

På måndag är det föräldramöte kl: 17:30. Hoppas vi ses.

Nästa vecka ska vädret bli sämre så tänk på att eleverna behöver ha med sig regnkläder och stövlar.

V: 35

Måndag: Föräldramöte

Tisdag: Idrott

Onsdag:

Torsdag:

Fredag:

Trevlig helg!!

Tesan, Camilla och Matilda

Det här inlägget postades i f-klassen. Bokmärk permalänken.