F-klassens veckobrev v: 33

Vilken härlig start på läsåret vi har haft. Eleverna är samarbetsvilliga och tycker att det mesta vi har gjort har varit roligt.

Första skoldagen målade vi namnlappar till både lådan och kapprummet. Vi hann även med att lyssna på högläsningsbok och äta glass. En bra dag helt enkelt.

Vi kommer att starta varje dag med att eleverna gör en startuppgift. Uppgifterna i startuppgiften kan variera, allt från att träna på finmotorik till att skriva bokstäver. Eftersom vi startar varje dag likadant så blir det en lugn och trygg start på dagen.

I går hade vi musik med Jannice. De pratade först om vad man kan göra i ämnet musik sedan sjöng de bl.a. huvud axlar knä och tå.

I dag har eleverna fått rita ett självporträtt. Självporträttet har vi plastat in och det kommer hängas upp på tavlan när eleverna är frånvarande. Vi har även hunnit med att spela ett mattespel där vi tränat på siffra – mängd och korttidsminnet.

På tisdagarna har vi idrott i gympasalen i Diö. Eleverna behöver ha med sig gympakläder och handduk.

Eleverna får gärna ha med sig ett pennskrin till skolan så är det lättare för dem att hålla reda på sina pennor.

V: 34

Måndag:

Tisdag: Idrott (ombyte och handduk)

Onsdag:

Torsdag:

Fredag:

Ha en fin helg!!

Tesan, Matilda och Camilla

Det här inlägget postades i f-klassen. Bokmärk permalänken.