Sommarlov på fritids

Nu har sommarlovet börjat på fritids, och vi har haft en härlig vecka! Vädret har ju varit bra så vi har varit ute mycket. Vi har även tittat på sommarlovsmorgon på förmiddagarna, medan några barn har varit på simskolan. Dessutom har vi erbjudit flera olika aktiviteter varje dag:

I tisdags passade vi på att städa vårt uteförråd och ta fram lite nya leksaker och sparkcyklar. Vi lekte också dansstopp ute på skolgården.

På onsdagen blev det vattenlek, hinderbana och Under hökens vingar kom.

Igår gjorde vi egna såpbubblor och på eftermiddagen gick vi till Bokliken för olika sorters aktiviteter.

Vi avslutade veckan med att öppna ett djursjukhus här på fritids. Det strömmade in skadade djur och personalen hade fullt upp nästan hela dagen. Det var allt från påkörda hundar till elefanter med bruten snabel. Vi tackar Smådjursdepån i Växjö för material att ta hand om alla skador.

På måndag har vi cykeldag på fritids. Då får man gärna ta med sig något med hjul. Givetvis använder vi hjälm när vi cyklar. Dessutom håller djursjukhuset öppet hela nästa vecka också, så har man ett skadat gosedjur är de välkomna att boka en tid hos veterinären.

Trevlig helg // Jannice, Johan, Pernilla och Maria samt våra feriearbetare Juhani och Olle.