1:ans veckobrev v.21

Här kommer information från förra veckan, v. 21, som var en kortvecka.

Sofie har fortsatt varit hemma för att bli bra efter att hon trillade av hästen.

Dino spenderade helgen hos Leah. De hade bl.a dansat till just dance och varit på Älmhults festivalen, men Dino stannade kvar i bilen.

På matematiken har vi arbetat vidare på division och multiplikations kapitlet. Just nu handlade det om hälften. Eleverna tyckte det va ganska lätt.

På idrotten blev det evighets svanstagen, vem tar och killerboll. Alla kämpar verkligen på antingen man är tagare eller är den som kan bli tagen. En skön dusch efter är välbehövligt.

Vi har även arbetat vidare i läsresan och tränat på nya ord. Denna veckans ord var äcklig, snyggt, läskiga, konstig, rufsig och flott. Eleverna hittar på meningar och tränar på att läsa och skriv orden.

V. 22

tis. Idrott utomhus.  Ta med kläder för idrott utomhus och handduk.

ons. Friluftsdag. Kläder efter väder. Man får gärna ta med vattenflaska och en fika.

To. Läsläxan

Ha en fin fortsatt vecka.

Maria och Sofie