3:ans veckobrev v 16

Nu går vi in i sista delen av trean och tiden på Liatorps skola börjar närma sig sitt slut. Men innan dess har vi en massa roliga saker att hinna med.

Vi började veckan med att göra ett kompisbingo. Eleverna skulle med sin axelkompis klara av olika uppdrag, ex läsa fem minuter, hitta tre olika djur, stå på ett ben i en minut och skriva ner tre bra saker med vår klass.

Idag gjorde vi ett muntligt nationellt prov i matematik. Det var både lätt och lite klurigt men det är spännande att lyssna på elevernas samtal.

På musiken tittade vi på en musiksaga. Konserten som heter Peter och vargen handlade om olika djur, varje karaktär gestaltades med ett instrument.

Under veckan har vi lärt oss om järnåldern. Eleverna har blivit duktiga på att anteckna några stödord under tiden vi tittar på film.

Under nästa vecka kommer jag skicka hem tiderna för utvecklingssamtalet. Fyll i alla tider ni kan och ta med senast fredag. Det ska bli roligt att träffa er igen.

Kom ihåg att påminna era barn om läsläxan så de har läst tills på måndag när vi träffas i våra grupper igen.

Måndag: Läsläsa – ta med boken och läskortet

Tisdag: Idrott inne (ombyte och dusch)

Onsdag: Engelskaglosor – ta med glosboken. Simundervisning (badkläder och handduk)

Torsdag: Simundervisning (badkläder och handduk)