1:ans veckobrev v.11

Förra helgen spenderade Dino hemma hos Naod  och denna helgen åker hen hem till Hjalmar. Det är så kul att få höra vad de gjort tillsammans.

I tisdags var vi i ishallen och åkte skridskor. Det var en härlig förmiddag med mycket åkning, glada elever och god fika.

I Läsresan har vi arbetat med att skriva instruktioner och vi har pratat om vad som är viktigt att ha med. Detta var mycket svårt, det var svårt att få med allt så att den som läser förstår.

I vårt tema om vintern har vi försökt att arbeta klart med våra fågelböcker men även med vår bilduppgift där de skulle avbilda deras fågel i verklig storlek. Fågelböckerna ser ni nedan, bilderna får ni se nästa vecka.

På måndag kommer Liam från barn-och fritidsprogrammet och gör sin praktik hos oss v.12-14. Detta ser vi fram emot.

v.12

Mån: