Sportlov 2022

Ännu ett roligt lov med mycket aktiviteter och lek.

I vanlig ordning var det mello-omröstning på måndagen, och till final gick Anders Bagge och Lancelot.
På eftermiddagen gjordes god fruktsallad av frukt vi hade hjälpts åt att handla på ICA, för att sedan mumsa på till mellanmål.

Tisdagen bestod av en rolig men småkylig runda till Bokskogen, där vi åt vår förmiddagsfrukt och lekte. På eftermiddagen var alla lite trötta så det blev film, och barnen röstade fram den nya filmen Encanto.

Eftersom det varit OS så var vi självklart tvungna att göra ett eget här på fritids. Det var 3 länder som tävlade mot varandra i 4 olika grenar, curling, skridskor, rodel och skidskytte. Barnen fick tillsammans bestämma vilket land de ville vara, och när de kommit överens målade de landets flagga. Tävlade gjorde Japan, Finland och Sverige.
Till mellanmål åt vi grillad korv vid Bokliden.

På torsdagen var det dags för den stora tårttävlingen. 2 lag planerade 2 fyllningar och 3 dekorationer och gjorde en skiss på hus deras tårta skulle se ut. Man fick hjälpas åt att vispa och lägga på sina fyllningar och sedan snyggt placera ut sin dekoration. Den ena tårtan vann för bästa smak, och den andra fick flest röster för finast design. Det var väldigt kul och det var superbra samarbete i båda lagen.

Nu går det bra att hämta och lämna sina barn inomhus igen, men skulle man vilja att detta fortsätter ske utomhus är det självklart också okej.

Trevlig helg! Hälsningar fritids.