Info från rektorn

220114

Skolstart 2022

Nu är skolan igång igen och vi har haft en fin första vecka. Vi har hittills haft en bra närvaro av elever och personal. Tyvärr tror man ju att smittspridningen inte har nått sin topp så vi får se hur läget på våra skolor utvecklas.

Jag skickar med en länk från Region Kronoberg med information samt att mer information uppdateras på Hemma, så läs gärna där också.

Vi kommer sannolikt att få fall på skolan både bland elever och personal och jag får uppmana er vårdnadshavare att meddela mentor/klasslärare om barnet testar positivt. Våra möjligheter att begränsa smittan eller för att i alla fall ge information snabbare till berörda ökar. Ni följer annars informationen ni får från smittskydd då det är de som ansvarar för spårningen. Vi får alla hjälpas åt och göra det bästa vi kan då det troligtvis kommer att bli några tuffa veckor framöver. Viktigt är att stanna hemma om minsta symtom finns.

I Liatorp är organisationen densamma som under hösten men vi har några personalförändringar i Diö. Johan Päivärinta är tillbaka i åk 5 efter sin föräldraledighet och Micael Back kommer under våren att vara i åk 4 under skoltid. Albin Nektman kommer att jobba hos oss både skoltid och fritidstid. Philip Enestubbe påbörjade sin tjänst som läsutvecklare/läsinspiratör i mitten av december. Philip efterträder den tjänst som Lisa Ahlbäck hade tidigare och jobbar i Liatorp på måndagar och i Diö tisdagar och torsdagar.

Vi har haft en intensiv höst i Diö med tillbyggnaden men vi hoppas att allt snart ska vara klart så att utomhusmiljön kan påbörjas och bli klar till våren, vi längtar!

Tyvärr fick vi ställa in flera fysiska föräldramöten under hösten men det är viktigt att vi behåller kommunikationen mellan skola och hem så gott det går. Tveka inte att höra av er till personalen eller mig om ni har frågor eller funderingar. Fortlöpande information om läget kommer att skickas ut vid behov.

Tack för gott samarbete under hösten så hoppas vi innerligt att vardagen återgår till det ”normala” igen och att vi så småningom kan öppna upp skolan för fler fysiska möten.

Hälsningar Lena