1:ans veckobrev v.41

Det blir ett kort brev idag märkte jag när jag skrev det men vi har mest arbetat på i veckan och gjort klart mycket som vi tidigare påbörjat. Härligt jobb från alla eleverna!

I måndags var Sara hos oss igen och fortsatte arbetet med känslor. Det var svårt för eleverna att komma på när de känner de olika känslorna och hur de känns i kroppen när de har den känslan. Eleverna fick även göra en avslappningsövning och det var svårt för många att slappna av. Därför tränade vi detta även idag där de fick spänna vissa kroppsdelar och sedan slappna av.

I matte har vi fortsatt med subtraktion och det har varit lite svårare än addition har eleverna tyckt.

På temat höst har vi fortsatt med svamparna vi plockade förra veckan. De har i sina grupper försökt ta reda på vad svamparna heter vilket har varit svårt. De har sedan ritat av en av svamparna. Vi har även tittat på 2 filmer om årstider och hösten. På bilden målade vi höstträd med hjälp av olika tekniker, oljepastell och vattenfärg. Resultatet får ni se nästa vecka.

v.42

Mån: