3:ans veckobrev v.21

Denna vecka har jag varit lite ledig och då har Johan, Betty och Pernilla tagit hand om klassen.

Betty hade en mattelektion med eleverna där resultatet blev det här (be era barn berätta vad de gjorde):

Mycket av arbetet denna vecka har bestått av att göra klart saker som eleverna har i sina bänkar. De som blivit klar med mycket arbetar med uppgifter webben på svenskaportal, matteportal och engelskaportal.

I torsdags hade vi besök av Diös 3:or. Planen var egentligen att gå till Bokliden tillsammans men när våra elever visade runt på vår skolgård började alla leka för fullt. Diös 3:or önskade att vara kvar på skolan då de verkligen uppskattade vår skolgård. En riktigt härlig stund med massor av lek fick de tillsammans.

De 2 sista tisdags- idrottslektionerna kommer att vara på Bokliden. Det kommer inte vara något ombyte så eleverna behöver bara ha med sig bra skor att gympa i.

v.22

Mån:

Tis: idrott – inget ombyte

Ons: läsläxa

Tors: idrott, slöjd

Fre:

Ha en solig och skön helg!

Sofie