F klass V21

På svenskan har vi tittat på en film om hur bokstäverna i alfabetet kom till. Eleverna har arbetat i sin bok med det som inte har blivit färdigt under terminen. Vi har spelat bingo med sammansatta ord och gjort ” hänga gubbe” för att befästa bokstäver och ord på ett rolig sätt. På onsdagen fick man ta med en valfri sak som man berättade om i klassen. Det va många olika saker som kom med och det är så kul när de berättar och ställer frågor till varandra. Dino fick lära känna några nya kompisar som kom med denna dag.

På torsdagen hade eleverna uppvisning av sin skuggspelsberättelse. De har tillverkat figurer och skrivit en berättelse tillsammans i grupper. De ville även testa att göra skuggor med sina händer och hela kroppen. För att alla skulle få se sitt eget uppträde filmade vi och kollade på det efteråt.

På matematiken har vi arbetat färdigt med häftet som handlar om tid och tidsordning. Eleverna har fått bekanta sig med olika begrepp som har med detta att göra. För att få en upplevelse av hur länge en minut är har de blundat och varit tysta under en minut. Inte så lätt:)!!. Som avslut i häftet bestämde eleven ett klockslag och ritade vad de gjorde just då. Tex. Kl.8, ser på tv.

Sommarlovet närmar sig , så idag har eleverna dekorerat sin sommarpåse som de bl.a kan ta hem en del utav sina pyssel i.

V.22

Ti. Idrott utomhus på boklidens idrottsplats. Ta på bra kläder att röra sig i denna dag.

To. Veckans grej. Ledtråd- 6 Juni

Trevlig helg! Maria

Det här inlägget postades i f-klassen. Bokmärk permalänken.