F klass V 20

Nu har vi arbetat färdigt med alla bokstäverna i alfabetet och idag tillverkade vi zebramasker som avslut på våra bokstavspyssel. De få veckor som är kvar av terminen kommer vi, att genom olika aktiviteter, befästa bokstäverna och ljuden.

På matematiken arbetade vi med tid och tidsordning. Eleverna berättade vilken erfarenhet de har om tid. De berättade om hur de börjar sin dag, i vilken ordning det inträffar (tidsordning). Sedan arbetade de med bilder som de ordnade i rätt tidsordning.

På tisdagen fick vi en väldigt trevlig stund tillsammans på skolan när vi sprang Liatorpsruset. Alla kämpade på och hade roligt, så på eftermiddagen tog vi det lite lugnare med spel och lek i olika små grupper då vi kände oss lite trötta.

V. 21

Ti. Idrott

Ons. Ta med valfri sak som man vill berätta om för klassen.

Trevlig helg! Maria

Det här inlägget postades i f-klassen. Bokmärk permalänken.