2:ans veckobrev v 12

Tiden går fort när man har roligt och nu är det redan dags för påsklov.

Nu har vi äntligen fått ok att låna hem böcker från vårt klassrumsbibliotek så eleverna har fått en bok och ett läsbingo med sig hem över påsklovet. Läsbingot är frivilligt, men uppmuntra gärna era barn till att läsa. Efter påsklovet kommer vi också kunna köra igång med läsläxan igen.

Under veckan har vi på både matten och svenska gjort några delar av Skolverkets bedömningsstöd. Det är roligt att se elevernas utveckling. Många tycker det är väldigt kul att skriva berättelser just nu.

På engelskan läste vi olika dialoger med varandra och tränade på verb.

På NO jobbade vi med luft. Eleverna fick först skriva ner något de visste om luft. Sen tittade vi på en film och avslutade med att de fick läsa en faktatext tillsammans med sin axelkompis och svara på några frågor.

På bilden har vi tränat på att göra självporträtt. Den här gången jobbade vi med oljepastell.

I veckan passade jag också på att hälsa på eleverna en liten stund på slöjden. Här är några exempel på vad de jobbar med.

V 14

Måndag: Annandag påsk

Tisdag: Studiedag

Onsdag: Ta med läsbingot

Torsdag:

Fredag:

Ha ett fint lov, så ses vi onsdagen den 7:e april.

//Betty och Pernilla