2:ans veckobrev v 7

Eleverna har jobbar superfint under terminens första del och nu går vi på ett välförtjänt lov. Det är härligt att se hur era barn utvecklas och kämpar i skolan.

Denna veckan har vi jobbat vidare med addition 0 – 1000. Vi tränar på uppställning och att växla ental till tiotal och tiotal till hundratal.

På  svenskan har vi skrivit två olika dikter. En som kallas femrading och den handlade om något barnen tycker om. Den andra blev en dikt om kärlek.

Förra veckan skrev eleverna sant eller falskt meningar om sig själv och denna veckan gjorde vi en kahoot om klassen.

På SO gjorde vi klart våra kollage om fjäll,  kust, skog, stad och landsbygd. Eleverna fick sen träna på att läsa sin text med sin axelkompis och på torsdagen redovisade vi för varandra.

V 8 sportlov

V 9

Måndag: ingen veckans grej

Tisdag: idrott med ombyte och dusch