F Klass V7

I veckan har vi avslutat arbetet med former på matematiken. Eleverna har som avslut fått tillverka formgubbar/djur och vi lekte formsallad(fruktsallad) tillsammans. Att befästa det eleverna arbetat med genom att leka och skapa är både roligt och stärkande för gruppen. Eleverna har också fått träna på tallinjen upp till 10. Vad kommer före och vad kommer efter en siffra. Detta kommer vi bl.a fortsätta med efter lovet.

På No har vi avslutat arbetet med vinter. Genom kooperativt lärande skrev eleverna ner ord som har med vintern att göra. Det kunde vara ord/meningar om vilket väder, vilka kläder man behöver, vad man kan göra eller vad man kan äta/dricka som är extra gott på vintern. I grupper om 3-4 st har eleverna turats om att skriva tillsammans på ett stort papper. Man fick ta hjälp av varandra eller rita om man tycker det är svårt att skriva en del ord. Även på sin Ipad har eleverna skrivit vinterord som man kan läsa som en dikt. Tyvärr funkade det inte att skriva ut arbetet, så vi får vänta tills efter lovet att läsa upp dikten för varandra.

Efter en rast fick eleverna en stund för massage. De fick följa en massagesaga som visades på tavlan och göra samma rörelse på kompisens rygg. En skön avslappning.

Som avslut på veckan har eleverna tillverkat pingviner som P pyssel.

Vår skolsköterska Marie har börjat skicka ut tider för ett besök hos henne. Håll koll i plastfickorna så ni inte missar elevens bokade tid.

V. 9

Veckans bokstav Öö

Tis. Idrott

Ons. Ta med sak på Ö

Tor. Veckans grej. Ledtråd- lång bro på Ö

Jag hoppas alla får ett härligt sportlov, var och en på sitt vis:)

Trevlig helg! Maria

Det här inlägget postades i f-klassen, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.