Fritids v 6

I måndags startade vi vårt lilla ”Mello-tema”, som vi kommer ha varje måndag så länge Melodifestivalen varar. Eleverna fick lyssna på låtarna och sedan rösta. Intresset var mycket stort! Den som fick flest röster i första deltävlingen blev Danny. Ur läroplanen: Ta utgångspunkt i elevernas intressen och erfarenheter.

I tisdags fick eleverna chans att lära sig programmet Creaza. Där kan man bla göra animerade filmer. Det har blivit många filmer under veckan. Ur läroplanen: Ge möjlighet att utveckla intresse för och förmåga att kommunicera med olika språkliga uttrycksformer.

Vid mellanmålet har eleverna fått göra en namnskylt till sin mellisgrupp för att stärka sammanhållningen i gruppen och träna sig i samarbete. Ur läroplanen: Ge eleverna möjlighet att samarbeta, kommunicera och utveckla goda kamratrelationer.

I onsdags gjorde vi pyssel inför alla hjärtans dag och i torsdags var vi på Bokliden och åkte skridskor. Ur läroplanen: Ge förutsättningar att utveckla en allsidig rörelseförmåga genom att få delta i fysiska aktiviteter.

Idag stod det bakning på schemat. Ur läroplanen: Ge eleverna möjlighet att använda matematik för att lösa vardagliga problem. Det har även funnits möjlighet att programmera roboten Photon.

Nästa onsdag (17/2) kommer vi att erbjuda skridskoåkning för F-2, om man har fritidstid då.

Trevlig helg önskar fritidspersonalen!