F klass v6

På svenskan har vi arbetat med bokstaven H. Det är inte så lätt att låta ljudet till H och ibland stavas J ljudet med H framför fast det inte hörs, tex hjul. Eleverna har tränat in en ramsa om Harry som hittat en hare. I ramsan återkommer H flera gånger, samtidigt som man ska hålla takten genom att klappa på knäna. Vi fortsätter även att arbeta i sv-arbetsboken och i ipaden, appen skolplus, med H.

På sv passet har eleverna också fått skriva ner vänliga ord och handlingar på whitebord tavla. Vänliga veckan. Jag har sammanställt deras anteckningar som de fått hem i form av ett hjärta. De får gärna fortsätta hemma att skriva på sin ”tavla”.

På No:n  var vi ute i det kyliga vädret och blåste såpbubblor. Hypotesen var att bubblorna skulle frysa till is eftersom det var så kallt, men tydligen var det inte tillräckligt med minus grader,-4, för att det skulle bli riktigt lyckat. Några bubblor fick vi se som blev frusna, men inte så de blev hållbara.

På musiken har eleverna spelat Ukulele. De fick hålla takten genom att spela på strängarna. Ibland på alla strängarna och ibland bara på en sträng. Alla var helt överens om att det var roligt att spela ukulele tillsammans.

V. 7

Veckans bokstav P

Tis. Idrott

Ons. Ta med sak på P

Tor. Veckans grej. Ledtråd- Cirkelformad maträtt på P

Trevlig helg till er alla! Maria

Det här inlägget postades i f-klassen. Bokmärk permalänken.