F-Klass V5

På matematiken har vi börjat arbeta med former. Eleverna berättade vilka former de kände till och för de flesta var cirkel, kvadrat, rektangel och triangel välbekant. Dessa är de som vi arbetat med denna vecka i arbetshäftet och vi har även spelat formbingo.

På NO har vi arbetat vidare med årstiden vinter och eleverna har fått titta närmare på snön genom en lupp. Vi har samtalat om spår i snön och vart en del djur tar vägen på vintern.

På onsdagen fick vi en härlig utflykt till isbanan. Alla kämpade på och var så nöjda, men trötta, när vi kom tillbaka lagom till lunch.

Veckan grej var ugglan. Före jul skrev eleverna fakta med hjälp av sin ipad, nu skriver de för hand ner fakta i sin bok.

På torsdagen hann vi också med en väldigt trevlig 100 dagars fest!! Tillsammans med 1:an tillverkade vi girlanger med hundra klippta öglor i tiotals mönster. Vi spelade spel om vem som kom närmast 100 rutan när tiden tog slut och som avslut blev det glassfika.

Veckans U pyssel, utomjordingar.

V.6

Veckans bokstav Hh

Tis . Idrott

Ons. Ta med sak på H

Tors. Veckans grej. Ledtråd- Randig insekt på H

PÅMINNER OM SKOLVERKETS ENKÄT!!!

Trevlig helg! Maria

Det här inlägget postades i f-klassen. Bokmärk permalänken.