2:ans veckobrev v 2

Hoppas att ni alla haft ett fint jullov. Det är så roligt att träffa alla igen efter lovet. Vi har bland annat gjort hitta någon som gillar-bingo och en klurig namnlek.

På engelska lekte vi en sånglek (En bonde i vår by) och sen fick eleverna fylla i en text om sig själva.

Igår startade vi upp arbetet med volym på matematiken. Vi har pratat om att mäta volym med liter, men också att man kan använda andra enheter för att jämföra volym.

På SO:n har vi börjat med att prata en del om hur det är att bo i Sverige, vår adress och hur det ser ut där vi bor.

På musiken sjöng eleverna kanon. Den enda sången var Vår tupp är död och den andra var Broder Jakob.

Eftersom skolbiblioteken gjort en omorganisation vet vi tyvärr inte hur vi ska lösa läsläxan, då eleverna inte längre får låna hem böcker.

Tänk på att det är viktigt att läsa hemma, så försök hjälpa er barn att skapa rutiner för läsning. Använd också gärna Polyglutt för att lyssna och läsa böcker.

V 2

Måndag: Veckans grej – Använder Betty varje dag på skolan

Tisdag: Idrott (ingen dusch)

Onsdag:

Torsdag: