V45 F-klass

En bra och lugn början på våra dagar får eleverna av stillsam musik och ett månadsblad med startuppgifter. Det kan vara att färglägga, skriva ord eller att följa prickmönster. Eleverna droppar in till sina platser och vet vad de skall göra de första tio minuterna på morgonen.

Nu har vi äntligen fått veta vad som gömt sig i vårt guldägg. När vi kom tillbaka på måndagen efter höstlovet var guldägget tomt. Det låg sallad och morötter lite överallt i vårt klassrum och Lotta i köket saknade grönsaker. Vi fick också ett brev där det stod ”Gissa vem jag är” och lite ledtrådar. På torsdagen efter lunchrasten var det dessutom kuddar utspridda i rummet och stolar som var välta. Då hittade vi vår nya vän i garderoben, en triceratops. Vi är så glada för vår vän och vi skrivit namnförslag så den får välja vad den vill heta. Jag lovar att era barn är de bästa dinosaurieskötare man kan tänka sig. Vilken omtanke de visar för vår triceratopsvän:)

V. 46 Veckans bokstav Vv

Ti.- Idrott-Eleverna byter INTE om pga nya corona riktlinjer. Det är bra om de har kläder som är lätt att röra sig i den dagen. Vill de ha gympaskor så skicka med det i en påse.

On. -Ta med sak på V

Tors. -Veckans grej. Ledtråd: Brinnande berg på V

Trevlig helg! Maria

Det här inlägget postades i f-klassen. Bokmärk permalänken.