F-klass V41

Vi har fått ett guldägg till klassen! På måndagen låg det ett stort guldägg, tillsammans med ett brev, bland kuddarna. Hur mystiskt som helst. Hur har det kommit dit och vad kan det vara i? Funderingarna har varit många. I brevet stod det att vi skulle ta hand om ägget, hålla det varmt och vända det två gånger om dagen.-Men hur gör vi på lördagen och söndagen??? blev elevernas stora fråga! I ettan finns Apis, som bor kvar på skolan över helgen. Tillsammans skrev vi ett brev till Apis för att fråga om hen kunde vända vårt guldägg över helgen, det gick bra:) Eleverna ska få fundera vidare om ägget och dokumentera sina tankar.

På matematiken har vi arbetat med mönster. Vi har tittat på en film om mönster och eleverna har byggt varannanmönster och var tredjemönster av kuber som de sedan ritat på papper. Vi kommer att arbeta vidare med mönster på olika sätt.

Som veckans bokstavspyssel tillverkades det elefanter. Eleverna fick hjälpa varandra att måla sin hand som trycktes på ett papper och sedan dekorerades så det blev fina elefantbilder.

V.42   veckans bokstav Nn

Tis:  Idrott- ta med ombyte och handduk

Ons: Ta med sak på N

To: Veckans grej. Ledtråd- färgglad flygare.

Under veckan kommer era bokade tider för utvecklingssamtalen att skickas ut, så håll koll i plastfickan!

Trevlig helg! Maria

Det här inlägget postades i f-klassen. Bokmärk permalänken.