F-klass V40

På matematiken fortsätter vi att träna på siffror och antal. Eleverna fick prova på kooperativt lärande på mattelektionen. . De arbetade i små grupper där de på ett gemensamt papper skulle skriva de siffror de kan. En siffra i taget sedan skicka vidare pennan till nästa i ledet osv. Man frågade sina kamrater om hjälp om det var svårt och alla siffror behövde inte vara med, man fick också rita antalet om det kändes lättare. Vi gick sedan igenom deras uppgift gemensamt för att se om någon siffra fattades. Alla fanns med men siffran 5 förekom endast en gång, de andra upprepades flera gånger.

Veckans grej var Liseberg. Vi pratade om vilka karuseller som kan finnas på en nöjespark. Några elever hade åkt karusell och kunde berätta om hur det kändes. Vi provade också på att åka balder i klassrummet.

På musiken har eleverna gjort om en av Alice Tegnérs kända sånger till sin egen och vi har provat på att sjunga den tillsammans.

Melodi: ekorrn satt i granen.

V.41  Veckans bokstav E

Tisdag: Idrott-ta med ombyte och handduk

Onsdag: Ta med sak på E

Torsdag: Veckans grej- ledråd: Hoppar från tallegren