1:ans veckobrev v: 36

I tisdags fick vi äntligen våra cykelhjälmar. Stort tack till Stena aluminium som sponsrat hjälmarna.  I samband med detta så har vi  vi fortsatt att jobba med trafiken på so:n. Denna vecka fick eleverna designa en cykelhjälm. Molly hade tagit med sig en cykelhjälm till Apis, så hen fick prova hur det va att ha hjälm.  Vi tittade även på en film om hur viktigt det är att ha reflexer. Nästa vecka hoppas jag att vi hinner göra färdigt om trafiken.

I onsdags när vi kom in i klassrummet på morgonen så hade Apis satt sig på min stor med mina glasögon på sig. Hen hade lämnat ett brev där det stod att hen älskade sagor. Apis ville också att vi skulle skriva en saga tillsammans med hen. Apis hade lämnat luckor i en saga som hen hade skrivit och ville att eleverna skulle fylla i luckorna så sagan blev färdig. Eleverna delades in i par och skrev sedan färdigt sagan. Som avslut fick de läsa upp sagan för sina klasskamrater.

På matten ha vi jobbat med talet noll och dess betydelse. Vi har även börjat på nästa kapitel som handlar om fler, färre och likamånga. Vi kommer att jobba vidare med det nästa vecka samt börja på kapitlet som handlar om att jämföra tal.

På onsdag ska vi ha gosedjurens dag i vår klass. Alla elever ska ta med sig ett gosedjur hemifrån till skolan. Vi kommer att jobba med gosedjuret hela förmiddagen.

På fredag är jag ledig, Johan och Jannice är i klassen.

Vecka 37:

Måndag:

Tisdag: Idrott

Onsdag: Gosedjurets dag. Kom ihåg att ta med ett gosedjur.

Torsdag: Läsläxa

Fredag: Tesan ledig

Tevlig helg!!

// Tesan

Det här inlägget postades i 1:an. Bokmärk permalänken.