Fritids v35

Denna veckan har vi börjat köra igång med att erbjuda aktiviteter igen. I måndags berättade vi om temat för nästa månad, som är rörelse, där barnen fick komma med förslag på aktiviteter som de skulle vilja göra.

Några har varit vid Bokliden och lekt på lekplatsen, och i onsdags hade vi spelhåla där man samlas och spelar sällskapsspel.

Vi har även haft skapande, där barnen fick testa på att måla genom att hålla penseln med fötterna, vilket de tycker är en rolig utmaning. Några avslutade med att måla för hand också.

Idag tog vi det lite lugnt med en fredagsfilm, skönt i slutet av veckan när många är trötta.

Lite info:

På måndagar kommer Sanna Johansson vara hos oss på fritids,  som jobbat på förskolan här i Liatorp tidigare. Onsdagar och torsdagar kommer Maria som har F-klassen hjälpa till också.

Vi har ändrat mellanmålstiderna på onsdagar:
F-2 äter 14:00
3:an äter 14:30