3:ans veckobrev v.34

Äntligen är eleverna tillbaka på skolan igen. Jag har verkligen sett fram emot ännu ett läsår tillsammans med era barn.

Denna vecka har vi fixat en del i klassrummet med bland annat namnskyltar och bokmärken. En del har även fått bänkarna klädda, vi fortsätter det jobbet på måndag då det tar lite tid att fixa med.

Första skoldagen fick eleverna fundera på vad de ser fram emot i 3:an. De fick sedan skriva ner sina tankar på post-it lappar som de satte upp på tavlan. Jag läste sedan upp alla tankar och vi kom fram till att de ser fram emot ungefär samma saker som till exempel att vara äldst, att lära känna de nya i F-klassen och att träffa 3:orna i Diö.

I torsdags hade de idrott och slöjd i blandade grupper med 3:orna från Diö. De var jättenöjda när de kom tillbaka och tyckte det var kul att få träffa lite nya kompisar.

Idag har det varit fotografering och fotografen berömde alla eleverna på skolan för att de skötte detta så bra. Fotograferingen var i vårt klassrum så vi fick hålla till i biblioteket istället. De fick idag beskriva sig själva med bilder och text i rutor i en t-shirt. De fick verkligen tänka till för att komma på saker som de gillar eller som är typiskt dem.

v.35

Mån: lämna tillbaka sommarlovsböckerna

Tis: idrott, inget ombyte men kläder efter väder

Ons:

Tors: idrott, inget ombyte men kläder efter väder

Fre:

Hoppas ni får en skön helg!

Sofie