2:ans veckobrev v 34

Nu är skolan igång igen. Det var superkul att träffa alla elever igen och de känns så redo för årskurs 2.

I onsdags välkomnades eleverna till ett klassrum med superhjältetema. Vi började med att fixa i ordning till klassrummet och så vi gjorde ett ”hitta någon som har” – bingo kring sommarlovet.

Vi har också tillsammans genom den kooperativa strukturen EPA (enskilt, par, alla) samlat saker som är positivt med att vara tillbaka i skolan ex kompisar, matematik, fröknarna, skriva, bild och NO.

Något som många ser framemot är engelska och slöjd. Slöjden är i Diö. Det är Jimmy Peterson som har träslöjd och Petra Salomonsson som har syslöjd. Halva gruppen har träslöjd och andra halva syslöjd under höstterminen och sen byter vi efter jullovet.

Igår började eleverna att skriva ett peppbrev till sig själva, där de får tänka kring olika frågor ex saker de är bra på, hur det känns att börja 2:an, hur de ska göra för att lära sig under terminen och rörelsepauser de gillar. Vi skriver klart dem nästa vecka.

Idag har vi hunnit med fotografering, en musikstund med olika rörelsesånger och att göra vimplar om oss själva.

Nästa vecka ser ut så här;

Måndag: Veckans grej – Sveriges högsta berg. Ta med sommarlovsböckerna

Tisdag: slöjd och idrott (ute, inget ombyte)

Onsdag: engelska

Torsdag:

Fredag:

Har ni frågor, tankar eller funderingar kring skolan och ert barn så är det bara att höra av er. Min mail är betty.johansson@almhult.se eller når ni mig på skolans telefonnr 0476 – 55015.

Ha en fin helg!

//Betty & Pernilla