1:ans veckobrev v 24

Nu är sista skoldagen avklarad och imorgon är det skolavslutning. Tyvärr blir den inte som vanligt, men det kommer bli en fin dag på skolan med eleverna.

Denna vecka har ägnats åt att göra färdigt, förbereda inför fredag och tänka tillbaka på året som gått och lite framåt. Igår och idag fick eleverna med sig sina arbeten som vi jobbat med under året.

I tisdag hade vi en mysig stund på lekplatsen med hela klassen.

I veckan fick eleverna också sina sommarlovsböcker med sig hem. Information står på lapparna som följde med. Tänk på att försöka hålla igång läsningen över lovet och kom ihåg  all läsning är bra (ex läsa själv, lyssna på någon som läser och ljudböcker eller polyglutt).

Idag fick vi veta att Spökis hittat sin familj och nu flyttar hen. Vi kommer sakna hen och kanske kan hen komma på besök igen. Hen hade också hittat 12 kulor så idag fick varje barn en kula med sig hem för att påminnas om;

• Du kan
  • Du är modig
  • Du har ett hjärta av guld

//Betty & Pernilla