Veckobrev åk 3.

Hej!

Det har varit en kort skolvecka som varit bra! I NO har vi arbetat om tyngdkraft och friktion. Eleverna har fått prova på hur det praktiskt fungerar i vår vardag. T.ex. genom att uppleva skillnaden i tyngdkraft när man gungar och om det går att stå upp i en rutschkana pgr av friktion. I klassrummet var det bra diskussioner mellan eleverna då de fick gå runt och förklara begreppen för varandra.

Vi avslutade med en grey of the day med ledtråden ”… och Baktus”.

Nästa vecka är det Liatorpsruset på tisdag och det är bra om de kommer ombytt. Hjälp gärna eleverna att packa väska med ombyte, vatten och en liten fika.

Tills onsdag nästa vecka har eleverna en läxa i NO om kraft och rörelser.

Torsdag stannar vi i Diö för att umgås tillsammans med nya klassen och träffar lärarna som de kommer ha i fyran. Det blir sista gången innan sommaren och vi provar även på att äta i matsalen och ha rast i Diö.

Glöm inte att luskamma era barn då vi har löss på skolan.

Ha en skön långhelg och hoppas solen tittar fram!

Matilda