2:ans veckobrev v.21

Den här kortveckan bara for förbi och vi glömde helt bort att skriva veckobrev. Men här kommer lite info om vad vi gjort i veckan.

På temat denna vecka har eleverna fortsatt att utforska densiteten på olika saker. De fick utifrån deras kunskap kring densitet göra ett nytt flyta och sjunka test. De resonerade och samarbetade mycket bra i sina lärgrupper.

I matten har vi börjat arbeta med området volym, hur man kan uppskatta hur stor volymen är men också hur man kan mäta exakt (med hjälp av litermått). Vi fortsätter med detta nästa vecka.

Med tanke på hur läget med Covid -19 är just nu i länet så har vi ändrat på våra lunchrutiner för att minska trängsel, vi särar på eleverna i klassrummet och vi önskar att ni föräldrar hämtar/lämnar era barn utomhus för att minska smittspridningen.

v.22

Måndag: läsläxa

Tisdag: Liatorpsruset (se separat inlägg)

Onsdag:

Torsdag:

Fredag:

Hoppas ni får en skön långhelg!

Sofie