Fritids v 19

Den här veckan har vi börjat vårt nya tema – rörelse. I måndags fick eleverna hjälpa till med förslag på olika aktiviteter. Det blev en lång lista med många bra förslag, tex olika lekar, fotboll, promenad, tipsrunda, tabata, wii, hinderbana och 5-kamp.

Vi har redan hunnit med flera av aktiviteterna den här veckan. Det har blivit tabata, yoga, promenad och fotboll.

Nästa vecka ska vi fira FRITIDSHEMMENS DAG. Detta sker på tisdagen (12/5). Vi kommer att vara ute och ha 5-kamp. Sedan kommer vi att bjuda på fika. Alla barn som är inskrivna på fritids är välkomna att vara med fram till kl 15.30, då vi avslutar firandet. Om barnen skulle varit lediga eller gått hem tidigare måste ni skriva i kontaktboken på måndag om de önskar vara med på firandet!

Till sist en liten påminnelse om lovdagen:

Lovdag 22/5
Behöver ni barnomsorg fredagen den 22/5 när eleverna är lediga från skolan, behöver vi veta det så fort som möjligt, dock senast fredagen den 15/5. Får vi inte in några anmälningar kommer fritids att vara stängt.

Med vänlig hälsning fritids