Veckobrev åk 3.

Hej!

Veckorna går så fort, känns som det nyss var måndag morgon.

Den här veckan har eleverna själva fått välja vad de mest behöver fokusera på i matten, klockan eller problemlösning. De är duktiga på att själva känna efter och utmana sig.

På svenskan har de gjort egna Grey of the day, kriteriet var att de skulle hänt förr. Efter instruktionen i måndags har de arbetat så bra och haft fullt fokus, tar det som ett gott tecken. Vid reflektion över uppgiften fick den bara tummen upp, kul!

På bilden gjorde vi en övning som var svårare än den ser ut….

I par har de även hunnit med att bli journalister som gör en tidning om ett landskap. Den här veckan har de fokuserat mycket på planeringen av arbetet, vilka källor ska de använda, vad ska de börja med, hur ska tidningen se ut etc. Eleverna har fått stor frihet i uppgiften att planera vilket arbetssätt de vill använda.

Igår var det skräpplockardag, roligt hade vi, mycket skräp fick vi ihop och vädret visade sin bästa sida!

Från Tesan på idrotten:

Sofie hälsar att de på torsdagar kan ta med sig en vattenflaska.

Vi är i full fart igång med utvecklingssamtalen och det är trevligt att också få träffa er föräldrar.

Nästa vecka är det engelska glosor till måndag, läsläxa 10 minuter om dagen och fredag lediga.

Trevlig helg och tack för jag får spendera mina dagar med era barn, kan inte ha det bättre!!

Matilda