2:ans veckobrev v.17

Vilket härligt väder vi har haft denna vecka, man får ju till och med lite sommarkänslor 🙂 Eleverna har varit pigga och vi har hunnit med mycket arbete.

Elevernas del

Vi gjort veckans grej som var polkagris.  Vi har lärt oss om hor Mike vatten är jorden.

Sofies del

Under veckan har vi arbetat med vårt tema om vatten. Lärgrupperna fick i uppdrag att förklara för sina kompisar som varit borta om vattnets kretslopp och det gjorde de mycket bra. Idag har vi pratat om hur stor del av vårt jordklot som består av vatten och hur liten del av det som faktiskt går att dricka.

Kapitlet om pengar i matteboken är redan klart då de flesta eleverna hade bra koll på pengars värde och hur man kan växla dem på olika sätt.

Igår gjorde vi en insats för vår natur här i Liatorp då vi gemensamt gick ut och plockade skräp runt omkring i samhället. Vi gjorde detta i blandade grupper och hade olika ställen som vi skulle plocka på. Eleverna var superduktiga på detta och gjorde en toppen insats som belönades med glass.

Alla har fått med sig ny läsläxa hem och de har själva fått bestämma hur många sidor de ska läsa. De kommer sedan här i skolan få en kort uppgift som antingen ska göras ensam eller med en kompis.

Ni kommer att få era tider för utvecklingssamtal nästa vecka.

v.18

Mån: läsläxa, se på operan ”Trollflöjten”

Tis: idrott, slöjd

Ons: