Fritids v16

Denna lite kortare veckan inledde vi med en studiedag, där vi hade spa med nagellack, smink, fotbad och massage. Vi gjorde även staketkonst där det blev fina blommor och någon kanin. Ur läroplanen: Erbjuda eleverna rekreation och vila för hälsa och välmående. Och: Ge möjlighet att utveckla kreativitet.

I onsdags gick några över till Lilla skogen bredvid skolan och gjorde äventyrslekar, vilket var väldigt roligt och barnen ville inte sluta! Senare på eftermiddagen tittade vi på en naturfilm från Afrika om olika djur som bor där. Ur läroplanen: Erbjuda lek och rörelse i utforskande och praktiska arbetssätt.

Det har även varit väldigt kreativt på fritids och målats stenar, gjort experiment och byggts sandslott.

Trevlig helg hälsar fritidspersonalen!