Skräpplockardag torsdag den 23/4.

Hej alla glada föräldrar och barn!

Torsdag nästa vecka, den 23/4, kommer vi på Liatorp skola att vara med på en skräpplockardag som arrangeras av Håll Sverige Rent. Så här skriver Håll Sverige Rent på sin hemsida om vad det innebär att ha en skräpplockardag:

Om Skräpplockardagarna

Skräpplockardagarna arrangeras av Håll Sverige Rent i samverkan med Sveriges kommuner.

När barn och unga plockar skräp skapas medvetenhet kring nedskräpning, vilket vi vet leder till ändrade attityder och beteenden.

Med Skräpplockardagarna stärker vi känslan av att det tillsammans går att göra skillnad. Genom att vara med i kampanjen har skolan, förskolan eller ungdomsföreningen en stor möjlighet att väcka barnens engagemang för nedskräpning och hållbar utveckling. Dessutom får barnen vara ute i friska luften.

Eleverna behöver ha med sig kläder efter väder, handskar / vantar och ett glatt humör. Vi är ute från klockan 12:00-13:50.

Ha det fint så hörs vi!

// Personal på Liatorp skola.